hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Rozhovory

Adidas má můj respekt. Konec spolupráce s Kanyem Westem dopadá i na nás, říká šéf Footshopu

Rozhovor o fungování „teniskového království“ Footshop s jeho zakladatelem Peterem Hajdučkem.

Kuni Nguyenová
21. 11. 2022 6:00 Čas čtení: 8:50
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Adidas má můj respekt. Konec spolupráce s Kanyem Westem dopadá i na nás, říká šéf Footshopu
Zdroj: REFRESHER/Dávid Marcin
Rozhovory
0
Kuni Nguyenová
21. 11. 2022 6:00
Čas čtení: 8:50

Adidas má můj respekt. Konec spolupráce s Kanyem Westem dopadá i na nás, říká šéf Footshopu

Rozhovor o fungování „teniskového království“ Footshop s jeho zakladatelem Peterem Hajdučkem.

Kuni Nguyenová
21. listopad 2022, 6:00
Čas čtení: 8:50
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Adidas má můj respekt. Konec spolupráce s Kanyem Westem dopadá i na nás, říká šéf Footshopu
Zdroj: REFRESHER/Dávid Marcin

Se slovenským podnikatelem Peterem Hajdučkem jsme se setkali v době, kdy Footshop pořádal uměleckou výstavu v rámci 11. výročí od založení firmy. Probrali jsme spolu úspěchy a pády, které se během té doby udály. Jedním z nejvýraznějších momentů byl přelom letošního roku. „Museli jsme zavřít několik obchodů, propustit několik lidí a přizpůsobit se novému normálu,“ prozradil šéf Footshopu.

 

Šéf Footshopu Peter Hajduček.
Šéf Footshopu Peter Hajduček. Zdroj: REFRESHER/Dávid Marcin

 

Internetový e-shop s obuví a módními doplňky do určité míry ovlivnilo i nedávné ukončení spolupráce adidas s Kanyem Westem. Yeezy kolekci, kterou Footshop měl jako jediný v tomto regionu, totiž aktuálně nemůže prodávat. „Ukončit spolupráci pro vlastní hodnotové přesvědčení je ale velmi odvážný krok. I když to má nějaký krátkodobý dopad i na nás, tak to určitě podporujeme,“ řekl Hajduček v rozhovoru pro Refresher.

 

Na ekonomické podstránce Refresheru Disrupter ti nejen otevíráme dveře do zajímavých českých firem, ale také pravidelně do hloubky rozebíráme dění v ekonomice, která ovlivňují naši společnost. Sledovat nás můžeš i na Instagramu.

 

Na výstavě k 11. výročí od založení Footshopu mě zaujala bakalářská práce s popiskem „Takhle to nějak začalo“. Můžete mi to osvětlit? 

Výstava je společný projekt mě a Martina Lukáče. Každý rok se snažíme oslavovat výročí od založení firmy, protože to je nějakým způsobem narození mého „dítěte“. Není to samozřejmost, že firma zvládne fungovat 11 let a funguje i nadále.


Firmu jsem založil ve 22 letech, když jsem studoval VŠE. Chtěl jsem založit vlastní byznys a bakalářka dala jakýsi termín tomu, abych začal. Popisoval jsem v ní, jak jsem Footshop vytvořil. Je to vtipná nostalgie. Když jsem si ji před pár dny prolistoval a četl jsem si, co jsem tenkrát chystal… Firma se za tu dobu odchýlila a absolutně překonala ambice v bakalářce.

 

Žijeme v prostředí, kde se Kanye West zblázní a začne osočovat Židy. My přijdeme o adidas Yeezy kolekci, kterou jsme prodávali jako jediní v tomto regionu, a neuděláme s tím nic.

 

Co byly původní ambice Footshopu?

Šlo o malý studentský projekt. Myslel jsem, že street wear a pouliční kultura jsou moje hobby a že nájem mi bude platit něco jiného. Dělal jsem webové stránky, online marketing, takže z toho potom vznikl vlastní e-shop. Jsem strašně rád, že to takhle dopadlo. Je to moje práce, ale i něco, co mě baví ve volném čase. 


Co vás naopak nebaví na roli CEO Footshopu? 

Nebaví mě to, že lidé nás ovlivňují a svými hloupými činy si neuvědomí svůj dosah. Žijeme v prostředí, kde se Kanye West zblázní a začne osočovat Židy. My přijdeme o adidas Yeezy kolekci, kterou jsme prodávali jako jediní v tomto regionu, a neuděláme s tím nic. 


O kolik peněz jste přišli, když adidas s Kanyem Westem ukončil spolupráci? 

To nemůžu komentovat. Adidas má ale můj velký respekt. Yeezy tvořily velkou část jeho byznysu a bude to mít velký dopad na jeho profit. Ukončit spolupráci pro vlastní hodnotové přesvědčení je velmi odvážný krok. I když to má nějaký krátkodobý dopad i na nás, tak to určitě podporujeme.


Na přelomu roku 2022 se Footshop potýkal s krizí. Co se stalo? 

Začátek roku byl v kontextu celé společenské situace náročný – válka na Ukrajině, inflace, makroekonomické změny... Ve firmě jsme museli zavřít několik obchodů, propustit několik lidí a přizpůsobit se tomu novému normálu. 

Vyzkoušej předplatné
za 129
a čti vše bez omezení
PŘIDEJ SE K PŘEDPLATITELŮM UŽ MÁM PŘEDPLATNÉ: PŘIHLÁSIT SE
nebo Odemkni článek přes SMS
Dočti článek do konce za SMS v hodnotě 89 Kč. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 125012 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti bez omezení celý měsíc. Stačí poslat SMS (za 125 Kč). Jak to funguje?
POSLAT SMS

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Podle jakých parametrů Peter vybíral, které lidi vyhodí, a jak jim to vysvětlil.
  • Kolik stojí ve Footshopu nejdražší kousek a co to je.
  • Jak si firma vybírá své influencery a proč se během krátké doby rozhodla ukončit spolupráci s 80 % z nich.
  • Konkrétní kroky, díky kterým se situace ve Footshopu zlepšila.
  • Zda šéf Footshopu vidí podobnosti svého byznysu s „krachující“ slovenskou značkou Dedoles.
  • Co je podle Petera zásadní, když si chceš splnit svůj byznysový sen.

Upozornit na chybu - pokud spatřuješ v článku nedostatek nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: refresher.cz, refresher.czNáhledový obrázek: REFRESHER/Dávid Marcin
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu Rozhovory
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více