hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Máme pro tebe nový zpravodajský portál!prohlédnout
Podnikání

Byznysové nápady, které vydělaly celebritám miliardy korun. Kdo prodává šampaňské a kdo vsadil na maso?

Kardashianky, George Clooney, Jay-Z a mnoho dalších. Vedle herectví, zpěvu a modelingu se těmto celebritám daří i v podnikatelském prostředí.

Kuni Nguyenová
3. 11. 2022 11:00 Čas čtení: 5:23
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Podnikání
0
Kuni Nguyenová
3. 11. 2022 11:00
Čas čtení: 5:23

Byznysové nápady, které vydělaly celebritám miliardy korun. Kdo prodává šampaňské a kdo vsadil na maso?

Kardashianky, George Clooney, Jay-Z a mnoho dalších. Vedle herectví, zpěvu a modelingu se těmto celebritám daří i v podnikatelském prostředí.

Kuni Nguyenová
3. listopad 2022, 11:00
Čas čtení: 5:23
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.

Řada celebrit pohybujících se ve filmech, hudebních videoklipech či na přehlídkových molech už nějaký ten pátek investuje i do svých podniků a startupů. Sláva a bohatství jim pomáhají prosadit se v konkurenci. Ti nejúspěšnější si však v byznyse dokáží vydělat až miliony dolarů ročně.

 

Redakce Refresheru se podívala na zajímavé podnikatelské nápady celebrit, které prorazily nejen ve Spojených státech, ale mnohdy i do dalších koutů světa.

 

Rodina Kardashian a Jenner.
Rodina Kardashian a Jenner. Zdroj: Hulu

Rodina Kardashian a Jenner

„Držte krok s Kardashians“ nejen při sledování stejnojmenné reality show, ale také v byznysu. Slavná rodina Kardashian a Jenner podniká v řadě odvětvích a téměř každý její člen si nějaký svůj byznys i založil. 

 

Jednou z nejvýraznějších postav rodiny je Kim Kardashian, mimo jiné i kvůli výroku k ženám, ať „zvednou zadek a jdou pracovat“ v rozhovoru pro Variety (proč se kvůli tomu stala terčem kritiky, se dozvíš v našem článku). Má za sebou řadu projektů včetně mobilní hry, řady personalizovaných emotikonů, ale především značky s kosmetikou a módou.

Kosmetickou značku KKW Beauty uvedla Kim Kardashian na trh v roce 2017. Její kolekce se vyprodala za méně než tři hodiny. Také módní značka Skims, která se svými oděvy snaží ženám lichotivě zvýraznit jejich křivky, se od roku 2019 stala hitem. Oblečení různých stylů, barev a velikostí se po uvedení na trh vyprodalo téměř okamžitě. Během prvních několika minut vyřídila firma až desítky tisíc objednávek. Majetek Kim Kardashian je podle Forbes naceněn na 1,8 miliardy dolarů (45 miliard korun), přičemž polovinu výdělku tvoří právě podnikání ve Skims.

 

S oblečením uspěla také její sestra Khloe, jejíž značka Good American, která prodává džínovinu pro drobné i silnější postavy žen, byla spuštěna v říjnu 2016. Tržby společnosti hned první den dosáhly jednoho milionu dolarů (25 milionů korun). Od té doby se značka rozšířila o nabídku plavek, sportovního oblečení, bot a základních kousků šatníku, jako jsou body a trička.

 

Nicméně nejúspěšnější podnikatelkou rodiny je Kylie Jenner, a to tím, že se ve svých 21 letech stala nejmladší „self-made“ miliardářkou. Vděčí za to svým kosmetickým značkám Kylie Cosmetics a Kylie Skin. Její úspěšnější řada Kylie Cosmetics spustila prodej v roce 2016 a během 1,5 roku vydělala 420 milionů dolarů (přes 10 miliard korun).

 

Její starší sestra Kendall Jenner ovšem také nezůstává pozadu, a loni dokonce začala podnikat s alkoholem. Konkrétně tedy s tequilou a výrobkem 818 Tequila. Je také obchodní partnerkou a investorkou firmy s elektrickými zubními kartáčky Moon Oral Care a pro společnost vytvořila i vlastní kolekci.

 

George Clooney a Rande Gerber se svojí tequilou Casamigos.
George Clooney a Rande Gerber se svojí tequilou Casamigos. Zdroj: Casamigos

George Clooney

S nápadem o vlastní tequile si ještě dávno před Kendall Jenner pohrával i herec George Clooney, kterého můžeš znát třeba z Dannyho parťáků nebo Batmana. A s firmou Casamigos, kterou v roce 2013 založil se svým kamarádem ​​Randem Gerberem (mimochodem i manželem modelky a herečky Cindy Crawford), uspěl nejen na americkém trhu. Jak informoval The Business Insider, v té době šlo dokonce o jednu z nejrychleji rostoucích značek tequily na světě.


V roce 2017 Clooney s Gerberem prodali značku Camigos nadnárodní společnosti vyrábějící alkoholické nápoje Diageo za jednu miliardu dolarů (25 miliard korun). Téhož roku se díky této akvizici zařadil Clooney mezi nejlépe placené herce v žebříčku Forbes.

 

Jessica Alba se svou značkou The Honest Company.
Jessica Alba se svou značkou The Honest Company. Zdroj: Getty Images/heo Wargo

Jessica Alba

Herečku Jessicu Albu sice proslavil zejména thriller Sin City, nicméně ve svých 29 letech téměř zmizela z Hollywoodu a soustředila se na rodinný život. Když se poprvé stala matkou, uvědomila si, že mnoho dětských produktů obsahuje škodlivé chemikálie. V roce 2011 tedy přišla s nápadem založit společnost The Honest Company, která vyrábí netoxické výrobky pro domácnosti, od kosmetiky určené pro děti přes přípravky určené na koupel po vlhčené ubrousky či plenky. 


Byznys však v průběhu let čelil soudním sporům za nesprávné označování přísad či problémy s vedením, v tomto segmentu navíc rostla konkurence. Podle herečky se firma poučila a začala od začátku. Údajně investuje dvě procenta ročních příjmů na výzkum a vývoj a testování kvality. 

V květnu 2021, jen několik dní po 40. narozeninách Alby, The Honest Company vstoupila na burzu prostřednictvím IPO, kde se prodávala za 16 dolarů (400 korun) za akcii. Společnost byla díky tomu naceněna na 1,4 miliardy dolarů (35 miliard korun). V současné době se akcie firmy obchodují v blízkosti 6 dolarů (150 korun) a hodnota společnosti je zhruba 550 milionů dolarů (13,7 miliardy korun). 

 

Zdroj: Wikimedia Commons/Mikamote/volně k užití

Jay-Z

Rapper Jay-Z se může chlubit rozmanitým portfoliem. Hudbu a odvětví zábavy spojil s podnikáním a založil ROC Nation, což je agentura zajišťující umělce, sportovce, vydavatelství či turné. V roce 2015 koupil streamovací službu Tidal za 56 milionů dolarů (1,4 miliardy korun), jejíž hodnota po dvou letech stoupla na 600 milionů dolarů (15 miliard korun). Jay-Z působí také v odvětví alkoholických nápojů a obchoduje se svojí značkou šampaňského Armand de Brignac Champagne a koňaku D’Usse cognac.


Podle Forbesu byl Jay-Z v roce 2019 prvním hip-hopovým umělcem, který se díky svým obchodům a investicím stal miliardářem.

 

Eva Longoria.
Eva Longoria. Zdroj: Juliet Muir

Eva Longoria

Herečka Eva Longoria baví diváky na obrazovkách v seriálu Zoufalé manželky, vedle toho ale svým byznysem hájí práva a potřeby žen, zejména těch z Latinské Ameriky, kam sahají i její kořeny.


Vytvořila digitální platformu s názvem Poderistas, jejímž cílem je umožnit ženám z Latinské Ameriky měnit své životy k lepšímu. Na trh uvedla také společnost prodávající tequilu Casa Del Sol, ve vedení firmy jsou převážně ženy. Má také neziskovou organizaci Eva's Heroes, která chce prostřednictvím vzdělávání a podnikání pomoci lidem z Latinské Ameriky budovat lepší budoucnost. Longoria také v roce 2012 otevřela restauraci SHe by Morton's, jejímž konceptem bylo dát steakové večeři trochu ženského vkusu. Po dvou letech ale restaurace trvale uzavřela


Mimo jiné založila i vlastní produkční společnost UnbeliEVAble Entertainment, vydala svou kuchařku a navrhla módní kolekci. Na dotaz: „Je něco, co neděláte?“ od šéfredaktora Steva Forbese na ženském summitu Forbes v roce 2019 Longoria odpověděla: „No, jen nezpívám.“

 

Zdroj: TASR/AP/Mark Lennihan

Ashton Kutcher

Možná tě to překvapí, ale o investování se aktivně zajímá herec Ashton Kutcher, kterého můžeš znát například ze seriálů Zlatá sedmdesátá nebo Dva a půl chlapa


Peníze, které vydělal herectvím, vložil do založení fondu A-Grade Investments. V roce 2010 se ke Kutcherovi připojili dva obchodní partneři Guy Oseary a Ron Burkle. Fond investoval především do technologických startupů, jako je Uber, Airbnb, Spotify, Shazam nebo Soundcloud. O rok později The New York Times odhadoval, že se hodnota investic pohybovala od 50 milionů do 200 milionů dolarů (od 1,2 miliardy korun do 5 miliard korun). V roce 2016 Forbes informoval o tom, že Kutcherův tým proměnil byznys se jměním 250 milionů dolarů (6,2 miliardy korun).

 

Zdroj: Wikimedia/Dick Thomas Johnson/na voľné použitie

Ryan Reynolds

Herec Ryan Reynolds, kterého nejspíš znáš z filmu Deadpool nebo i z filmu Bullet Train, který právě běží v kinech, má velmi pestrou podnikatelskou škálu. Podtrženo a sečteno, odhad majetku Ryana Reynoldse pro letošní rok vychází na zhruba 150 milionů dolarů (3,7 miliardy korun). 


V roce 2018 založili Ryan Reynolds a George Dewey svou vlastní filmovou produkční společnost Maximum Effort Production a digitální marketingovou agenturu Maximum Effort Marketing, téhož roku koupil značku s alkoholickými nápoji Aviation Gin. O rok později získal vlastnický podíl telekomunikační společnosti Mint Mobile. Do byznysového portfolia mu přibyla také koupě Wrexham AFC, což je nejstarší fotbalový klub Walesu a druhý nejstarší profesionální fotbalový tým na světě.

 

Zdroj: Lawrence Jackson (Oficiální fotografie Bílého domu)

Oprah Winfrey

Mediální magnátku a první černošku, která získala Zlatý glóbus za celoživotní dílo, ti nejspíš rozsáhle představovat nemusíme. Ve 49 letech se stala miliardářkou a její čisté jmění je letos odhadováno na 3,5 miliardy dolarů (86 miliard korun).

Její The Oprah Winfrey Show se stala nejsledovanější talk show v historii televize a Oprah si už přes 24 po sobě jdoucích sezón každoročně vydělává miliony. Kromě show má také multimediální společnost Harpo Studio (neboli Oprah napsané pozpátku). Harpo Studio produkovalo několik úspěšných filmů, včetně The Color Purple, Selma a Beloved, které podnikatelce celkově vydělaly kolem dvou miliard dolarů (50 miliard korun). Odhadované čisté jmění společnosti Harpo Studios je podle Forbesu 150 milionů dolarů (3,7 miliardy korun). 

 

Oprah také v roce 2000 založila časopis pro ženy O Magazine, který přinášel motivační příběhy, rozhovory s celebritami a recenze knih. Během spuštění překonal prodej všech ostatních časopisů na trhu a v roce 2001 byl jmenován „nejlepším začínajícím časopisem“. Na každé vydání se pravidelně prodalo kolem dvou milionů výtisků. V tištěné podobě přestal vycházet od roku 2020, nyní je k dispozici na digitální platformě jako Oprah Daily

Upozornit na chybu. Pokud spatruješ v článku nedostatek nebo máš připomínky, dej nám vědět.
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu podnikání
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news
včera v 21:22
Francie začne mladým poskytovat kondomy zdarma. Macron chce snížit počet nechtěných těhotenství.
včera v 20:26
Jihokorejci omládnou o rok až dva. Nový zákon mění počítání věku.
více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.