hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Ekonomika a finance

Češi na Black Friday utratí online 7 miliard korun. Přinášíme ti tipy, jak se nespálit

Black Friday 2022 vychází na 25. listopadu. Na co si dát během slevové horečky pozor?

Kuni Nguyenová
10. 11. 2022 12:21 Čas čtení: 1:13
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Češi na Black Friday utratí online 7 miliard korun. Přinášíme ti tipy, jak se nespálit
Zdroj: Pexels.com
Ekonomika a finance
0
Kuni Nguyenová
10. 11. 2022 12:21
Čas čtení: 1:13

Češi na Black Friday utratí online 7 miliard korun. Přinášíme ti tipy, jak se nespálit

Black Friday 2022 vychází na 25. listopadu. Na co si dát během slevové horečky pozor?

Kuni Nguyenová
10. listopad 2022, 12:21
Čas čtení: 1:13
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Češi na Black Friday utratí online 7 miliard korun. Přinášíme ti tipy, jak se nespálit
Zdroj: Pexels.com

Obchodníci očekávají, že letos na Black Friday, který připadá na 25. listopadu, Češi utratí na internetu zhruba sedm miliard korun, což je podobný objem jako loni. K sortimentu, který se těší během Black Friday největší oblibě, patří tradičně elektronika. A to od televizí, notebooků a mobilních telefonů po kávovary, kuchyňské roboty nebo třeba vysavače. Ze značek se údajně nejlépe prodává Pandora, Xiaomi, Sodastream, Samsung, Apple nebo Tchibo.

 

Z původního slevového Černého pátku ho řada obchodníků každoročně rozšiřuje na Černý víkend nebo Černý týden. Význam nákupního fenoménu (který jsme ti dříve podrobně vysvětlili v našem článku) se již téměř zcela vytratil. Z tradice zbylo jediné: prodat co největší množství zboží. Na co si tedy dát pozor?

Konec falešných slev

Oblíbenou technikou nejen tuzemských e-shopů je nadsadit před slevovým obdobím ceny a z nadsazených pak počítat slevy. Spotřebitelská poradna dTest doporučuje hlídat si vypočtenou cenu po slevě. „Z tohoto důvodu je důležité neřídit se podle procentuální výše slevy, ale podle konečné ceny za zboží a konkurenční nabídky navzájem porovnávat,“ uvádí ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.

E-shopy a kamenné prodejny navíc do slev umísťují jenom zlomek z celkově nabízeného zboží. „Takže zaklínadlo Black Friday má za úkol spotřebitele hlavně do obchodu přivést. Jakmile e-shop navštíví, pravděpodobnost provedeného nákupu logicky roste,“ dodává Hekšová.

 

Dobrou zprávou je, že vláda se nově chystá ztížit uvádění falešných slev. Obchodníci nabízející zboží ve slevě tak budou muset nově označit i cenu, za kterou výrobek prodávali v předchozím období. Předpokládá to vládní novela o ochraně spotřebitele, kterou v září schválila Sněmovna.

Nutná je ale také obezřetnost při koupi takzvaných Black Friday edicí. „Zboží je inzerováno jako standardní, ale ve skutečnosti se jedná o balení, v němž chybí příslušenství, které je jinak s produktem dodáváno běžně. Mohou tak chybět propojovací kabely, sluchátka nebo baterie,“ popisuje Hekšová. Zásadním problémem jsou také nedostatečné popisky zboží a připojování fotek standardních balení.

Upozornit na chybu - pokud spatřuješ v článku nedostatek nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: refresher.cz, dtest.cz, mediaguru.cz, refresher.czNáhledový obrázek: Pexels.com
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu Ekonomika a finance
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více