hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Podnikání

Šéf Ryanairu: Létání je absurdně levné. Cestující čekají roky letového chaosu

Šéf letecké společnosti Ryanair Michael O'Leary varoval, že ceny letenek v příštích pěti letech porostou.

Adéla Ježková
4. 7. 2022 19:33 Čas čtení: 1:19
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Šéf Ryanairu: Létání je absurdně levné. Cestující čekají roky letového chaosu
Zdroj: Pixabay/volně k užtí
Podnikání
0
Adéla Ježková
4. 7. 2022 19:33
Čas čtení: 1:19

Šéf Ryanairu: Létání je absurdně levné. Cestující čekají roky letového chaosu

Šéf letecké společnosti Ryanair Michael O'Leary varoval, že ceny letenek v příštích pěti letech porostou.

Adéla Ježková
4. červenec 2022, 19:33
Čas čtení: 1:19
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Šéf Ryanairu: Létání je absurdně levné. Cestující čekají roky letového chaosu
Zdroj: Pixabay/volně k užtí

Jeho varování přichází v době, kdy v Evropě i USA rostou ceny letenek, protože lidé po pandemii covidu-19 začali opět cestovat a některé letecké společnosti snížily kapacitu kvůli nedostatku personálu.

 

Létání je podle něj příliš levné. „Přijde mi absurdní, že pokaždé, když letím na Stansted, je cesta vlakem do centra Londýna dražší než letenka,“ uvedl O'Leary pro server Financial Times. Dodal, že očekává, že kombinace vysokých cen ropy a ekologických poplatků zvýší průměrnou cenu letenky společnosti Ryanair ze 40 eur (v přepočtu zhruba 990 Kč) na 50 až 60 eur. V rozhovoru kritizoval také britskou vládu a Brexit, který zabránil leteckým společnostem snadno přijímat evropské pracovníky, a tím prohloubil personální nedostatek.

O'Leary je podle The Guardian jedním z prvních šéfů leteckých společností, kteří varují před dlouhodobým zdražováním letenek. Ceny ropy – a tudíž i letenek, podle něj porostou po dobu příštích čtyř nebo pěti let, dokud se světu nepodaří odvyknout si od ruské ropy a plynu. 

Zpoždění, zrušené lety: Na letištích po celém světě panuje zmatek 

Přestože cestující platí za letenku stále více, mají aktuálně poměrně malou šanci, že se do cíle skutečně dostanou. Na letištích po celém světě se totiž odehrávají chaotické scény. Asijský cestovní ruch stále ovlivňuje onemocnění covid-19, USA trpí nedostatkem pilotů a v Evropě bylo od dubna do června zrušeno více než dvakrát tolik letů, co u amerických dopravců.

 

Chaos ukazuje, jak se rychlejší oživení letecké dopravy, než s jakým se počítalo, střetlo s masivním nedostatkem personálu po hlubokých škrtech během pandemie. Namísto bouřlivého návratu není letecký průmysl schopen znovu nastartovat provoz po nejhorším propadu v historii cestování.

Společnosti si nicméně stěžují, že se nemohly na návrat cestujících po pandemii řádně připravit kvůli zmatečné politice týkající se protiepidemických omezení. Podle vlád po celém světě je nicméně úkol samotného odvětví, aby „se dalo do pořádku“ poté, co obdrželo obrovské dotace na překonání pandemie. „Je nepřijatelné, aby podniky vytvářely problémy a pak je házely na vládu. Nyní je to na nich. My jsme vytvořili rámec,“ uvedl například německý ministr práce Hubertus Heil.

Upozornit na chybu - pokud spatřuješ v článku nedostatek nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: Financial Times, The GuardianNáhledový obrázek: Instagram/Ryanair
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu Podnikání
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více