S návratem celosvětové poptávky po cestování se vzpamatovávají i firmy podnikající v turismu. Jednou z nich je brněnský vyhledávač a prodejce letenek Kiwi, který od investora obdržel novou investici.
Investici ve výši 100 milionů eur, v přepočtu 2,5 miliardy, použije Kiwi na podporu dalšího růstu na trhu cestovního průmyslu. Vyplývá to z tiskové zprávy firmy, kterou má REFRESHER k dispozici.
Jméno investora firma nezveřejnila, pouze uvedla, že kapitál přichází od předního globálního institucionálního investora. „Tato investice nám umožní rychle zrealizovat naše další plány a poskytovat zákazníkům špičkovou službu i v případě, že aerolinky své sliby nesplní,“ okomentoval Oliver Dlouhý, spoluzakladatel a ředitel společnosti Kiwi.com.
Na základním kapitálu podniku se podílí z 53 procent americký fond General Atlantic, zakladatel a spolumajitel Oliver Dlouhý si drží 22 procent. Dalších 12 procent má Jozef Kepési a deset procent Touzimsky Airlines.
Na firmě se podepsal velký turistický útlum v souvislosti s pandemií koronaviru, v předchozích dvou letech tak skončila ve ztrátě přesahující v součtu 1,3 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy ve Sbírce listin.
„Pandemie byla pro cestovatele náročným obdobím. Mnohé aerolinky nesplnily své závazky vůči nim a ti to pak oprávněně vnímali jako zradu. My chceme zákazníky podporovat během celé cesty, nabízet jim unikátní letecké trasy a šetřit peníze,” doplnil Dlouhý.
Kiwi předpokládá, že do zisku se hospodaření podaří vrátit v roce 2025, i přes doznívající pandemii a válku na Ukrajině. V zisku přitom byla naposledy v roce 2018.
Firma se profiluje jako moderní technologie, která umožňuje uživatelům kombinovat lety tradičních aerolinek a nízkonákladových leteckých společností. Na Kiwi.com se denně odehraje přes 100 milionů vyhledávání. Společnost s hlavním sídlem v Brně celosvětově zaměstnává přes 2500 lidí.