Adidas sice s Kanyem Westem ukončil partnerství, stále je ale vlastníkem návrhů. Na novou kolekci Yeezy, jen pod novou značkou, se můžeš těšit v příštím roce.
O tom, že německý výrobce sportovních doplňků adidas po devíti letech ukončil spolupráci s americkým raperem Kanyem Westem kvůli jeho antisemitským a rasistickým výrokům, jsme tě informovali už před dvěma týdny. Finanční ředitel adidas Harm Ohlmeyer ale ve středu oznámil, že příští rok vydá firma novou kolekci Yeezy, jen pod novou značkou. Informoval o tom Business Insider.
Návrhy, které adidas ve spolupráci s Westem vytvořil, patří podle Ohlmeyera společnosti. „Adidas je výhradním vlastníkem všech práv k designu registrovanému k existujícímu produktu,“ řekl finanční ředitel adidas a dodal, že společnost má v úmyslu využít tato práva již v roce 2023.
West s vedením adidas kvůli návrhům veřejně bojoval. Například v létě žádal společnost, aby uvolnila snímky, které se podobaly Yeezy Slide. Nazval je „falešnými Yeezy vyrobenými samotným adidas“.
Adidas ušetří na licenčních poplatcích
Jak jsme tě dříve informovali, produkty Yeezy generovaly odhadem dvě miliardy dolarů ročně (přes 49 miliard korun), což je téměř 10 procent ročních příjmů adidas. Analytička Aneesha Sherman pro Forbes sice upozornila, že se rozhodnutí na hospodářském výsledku společnosti v blízké době podepíše, ale z dlouhodobého hlediska jde podle ní o „správnou věc“.
Na druhou stranu, adidas podle Business Insider v příštím roce ušetří zhruba 302 milionů dolarů (7,2 miliardy korun), protože nebude muset platit za licenční poplatky a marketingové náklady, které se na Yeezy dříve vztahovaly.
Na dotaz, zda společnost plánuje zlikvidovat nebo vydat stávající zboží Yeezy později, finanční ředitel adidas odpověděl: „Musíme si dát čas na to, abychom přezkoumali, jaké jsou nejlepší možnosti. Až přijde správný čas, budeme konkrétnější.“
A co na to český prodejce bot Footshop, který kolekci Yeezy též prodával? „Yeezy tvořily adidasu velkou část byznysu a bude to mít velký dopad na jeho profit. Ukončit spolupráci pro vlastní hodnotové přesvědčení je podle mě velmi odvážný krok a adidas má velký respekt. I když to má krátkodobý dopad i na nás, tak to určitě podporujeme,“ řekl šéf Footshopu Peter Hajduček v rozhovoru pro Refresher, který si u nás můžeš přečíst již brzy.