Obrácený název znamená i obrácené nakupování. Nolhtaced vykupuje použité sportovní věci.
„Nohltaced“ (vyslovováno Noltaket) je Decathlon psaný pozpátku. Zhruba na měsíc fungují s tímto názvem belgické obchody Decathlonu v Evere, Namuru a Gentu. Informoval o tom belgický deník The Brussels Times.
Změna názvu v několika belgických městech je součástí kampaně řetězce na podporu takzvaného „obráceného nakupování“. To umožňuje zákazníkům prodat staré nebo nepoužité sportovní zboží z Decathlonu, aby je bylo možné opravit a dále prodat v obchodě za výrazně nižší cenu i se zárukou. Během testovací fáze chce Decathlon vykoupit zpět 26 tisíc výrobků.
Second handy módních značek táhnou
Podle vyjádření firmy se chce firma více angažovat v ekologii. „Naším cílem je dát druhou šanci co největšímu počtu sportovního vybavení, abychom snížili dopad na životní prostředí a minimalizovali zbytečné vyhazování. A navíc second hand od Decathlonu umožní chudším spotřebitelům nakupovat kvalitní sportovní vybavení za nižší ceny,“ řekl manažer nové prodejny Nolhtaced Arnaud De Coster. „Na první pohled se tato změna názvu na Nolhtaced může zdát jako marketingový trik, ale naším hlavním cílem je zviditelnit naši službu zpětného odkupu co nejširšímu publiku,“ dodal.
Second handy módních značek přitom nejsou žádnou novinkou. Výkup a nákup použitého zboží probíhá zejména online. Svůj „sekáč“ loni spustilo například Zalando v kategorii Pre-owned, od letošního roku provozuje prodej z druhé ruky také H&M na platformě Sellpy. Trend second handů neminul ani online prodejce luxusních značek Net-a-Porter.
Podle průzkumu od STEM až 56 % Čechů a Češek ve věku od 18 do 29 let kombinuje nákup nového oblečení s tím ze second handu. Pořizování oblečení z druhé ruky se však začíná těšit oblibě i u starších generací, a to především díky jeho nižší ceně. O průzkumu jsme tě více informovali v našem článku.