Jak nezchudnout na potravinách? Diskutuje se o zastropování cen nebo snížení DPH
Ceny základních potravin výrazně rostou. Hledá se proto řešení, jak lidem ulevit v peněženkách. Refresher oslovil jednotlivé obchodní řetězce i agrárního odborníka.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
Jak nezchudnout na potravinách? Diskutuje se o zastropování cen nebo snížení DPH
Ceny základních potravin výrazně rostou. Hledá se proto řešení, jak lidem ulevit v peněženkách. Refresher oslovil jednotlivé obchodní řetězce i agrárního odborníka.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
Ze základních potravin si Češi a Češky za poslední rok připlatili zejména za mouku, a to o 64 procent. Oleje a tuky byly oproti loňskému srpnu dražší o 50 procent, polotučné trvanlivé mléko o 49 procent, cukr o 42 procent a drůbeží maso o 34 procent. Vyplývá to z aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ), o čemž jsme tě informovali i v podrobném článku.
Jak se měnily ceny základních potravin v čase? To zjistíš v následující infografice:
V reakci na prudké zdražování se proto on-line supermarket Rohlik.cz rozhodl zastropovat ceny u základních potravin, jako je máslo, olej, mouka, pečivo či mléčné výrobky. Rozdíl oproti aktuální prodejní ceně pak chce společnost zákazníkům vracet ve formě kreditů.
„Víme totiž, že lidé se obávají vysokých životních nákladů následující zimu. Vymýšlíme proto různé způsoby, jak zdražování zkrotit a pomoci, aby nákup byl udržitelný pro peněženku. Jedním z nich je garance cen vybraných základních potravin. Slibujeme, že ceny vybraných základních potravin nezdražíme, a to minimálně do Velikonoc,“ uvedl generální ředitel Rohlíku Olin Novák v tiskové zprávě, kterou má Refresher k dispozici.
Nové ceníky Rohlíku platné minimálně do Velikonoc ukazuje naše tabulka:
Zastropování cen? Marketing, oponuje odborník
Zahraničním příkladem, který se rozhodl pro zastropování cen, je francouzský prodejce Carrefour. Ten na 100 dní zamrazil ceny jogurtů, másla, kávy či jiných základních výrobků.
Podle agrárního analytika Petra Havla jde však o druh marketingu, který má zvýšit podíl příslušného obchodníka na trhu. „Vždy jde přitom o obchodní rozhodnutí v gesci příslušného prodejce,“ říká Havel pro Refresher. Zdůrazňuje, že je téměř nemožné objektivně určit, které potraviny by měly být zastropované. To v důsledku může deformovat trh. „Různí spotřebitelé nakupují odlišný sortiment zboží, takže je to vždy úřednické, a téměř nikdy objektivní řešení,“ dodává Havel.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.