Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
18. září 2022 v 12:30
Čas čtení 5:44
Veronika Szűcs Rajničová

Na Slovensku ešte predsa len ostal odevný priemysel. Šetríme na doprave a sme flexibilnejší, pochvaľujú si v Ozete (Rozhovor)

PODNIKÁNÍ
Uložit Uložené

Hoci posledné dva roky neboli jednoduché a na zabezpečenie kapacít sme museli vyrábať aj neštandardné typy výrobkov, od jari sa dopyt vrátil a kapacity máme zaistené až do konca kalendárneho roka, potvrdzuje manažment odevnej firmy.

Popri nadnárodných fast fashion reťazcoch a malých lokálnych umelcoch, ktorí tvoria pomalú módu, často zabúdame ešte na jeden článok odevného priemyslu. Na Slovensku stále fungujú pomerne veľké značky, ktoré si pamätajú aj naše staré mamy.

Medzi najväčšie z nich patrí trenčianska Ozeta, ktorá vznikla ešte v roku 1939 na odkaze Jana Neheru. Refresher sa o súčasnosti aj budúcnosti značky, ktorá stále vyrába na Slovensku, rozprával s Jánom Klimekom, riaditeľom pre stratégiu a rozvoj obchodu, a Simonou Kubranskou, marketingovou manažérkou spoločnosti. 

Na portáli Disrupter ťa pozývame nahliadnuť do podnikania zaujímavých slovenských firiem. Ak sa ti naša práca páči, môžeš ju podporiť tým, že sa pridáš do klubu Refresher+. Získaš aj prístup ku všetkým prémiovým článkom.

Aké sú vaše priority na tento a nasledujúci rok?

Tou základnou je upevňovať našu pozíciu na trhu v sortimente pánskej formálnej módy a rozširovať kolekciu pre dámy. Keďže nás veľká časť zákazníkov stále vníma ako značku pre zrelšiu generáciu, intenzívne pracujeme na tom, aby sme oslovili aj mladšiu klientelu. 


Čo spôsobilo váš prudký prepad tržieb v posledných rokoch?

Odpoveď na túto otázku je veľmi jednoduchá: Pokiaľ boli v posledných dvoch rokoch z dôvodu epidémie obmedzené možnosti prevádzkovať naše predajne, len prostredníctvom e-shopu sa potrebný obrat nedosiahol.

Dočasne sme zvýšili podiel „smart casual“ sortimentu, ale do teplákov a vzorovaných ponožiek na home office sme sa nepúšťali.

Bolo v tom aj niečo iné?

Náš sortiment a obrat je postavený hlavne na formálnom oblečení. Keďže veľa našich zákazníkov pracovalo v režime „home office“ a spoločenské podujatia boli zakázané, klesla aj potreba po reprezentatívnom oblečení do práce a do spoločnosti. 


Čo viete urobiť pre to, aby ste tento prepad zastavili?

Mohli sme reagovať len zmenou ponúkaného sortimentu. Dočasne sme zvýšili podiel „smart casual“ sortimentu, ale do teplákov a vzorovaných ponožiek na home office sme sa nepúšťali. Prepad jednoznačne zastavilo zlepšenie epidemiologickej situácie a vďaka svadobnému boomu máme od jari tohto roka dokonca vyššie predaje oblekov než pred pandémiou.

Ozeta
Zdroj: Ozeta

Koľko kusov oblečenia mesačne vyrobíte?

Vo vlastnej fabrike v Topoľčanoch je to mesačne okolo 12-tisíc kusov konfekčných výrobkov. Šijú sa tam napríklad kabáty, obleky, saká, nohavice... Pred pár rokmi sme začali vyrábať aj vlastnú dámsku kolekciu. Pri výrobe jednoduchších kúskov, ako sú šaty a blúzky, spolupracujeme s menšími výrobcami na Slovensku.

Přidej se do klubu REFRESHER+
Zkušební
0 Kč
7 dní zdarma
Přístup k prémiovým článkům
Nejdříve máš předplatné na 7 dní zdarma a následně od 16. 7. 2025 platíš 125 Kč jednou za 4 týdny
Základní
125 Kč
Účtuje se jednou za 4 týdny
31,25 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Méně reklam
150 kreditů každé 4 týdny na nákup benefitů
Roční - 17 %
1 500 Kč 1 250 Kč
Účtuje se jednou za rok
24,04 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Úplně bez reklam
2 000 kreditů ihned na nákup benefitů
Sdílení článků kámošům a kámoškám
Všechny možnosti předplatného Mám slevový kód
Dokončením souhlasím s pravidly a podmínkami portálu Refresher.
Přidej se do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aký objem výroby ide do zahraničia a čo vyvážajú najviac.
  • Prečo má zmysel vyrábať na Slovensku.
  • Či sa podľa nich dokáže textilný priemysel s výrobou na Slovensku udržať aj dlhodobo.
  • Ako cielia na mladých.
  • Či plánujú expanziu značky.
Dočíst článek
Máš již předplatné?
Přihlásit se
Dočíst článek
Poslat sms
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 121385 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
Odemknutí přes SMS
Tenhle článek
Poslat sms Jak to funguje?
Všechny články za měsíc
🤩 Pouze 36 Kč navíc
POSLAT SMS Jak to funguje?
Po odemčení získáš
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Např.: Lístok ZDARMA na linke Bratislava – Viedeň/Schwechat , 15 % zľava na nákup výživových doplnkov VOXBERG nebo 30-dňová výzva s ChatGPT od Jazykového mentoringu ZDARMA
Zobrazit všechny (6)
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více