Škrtat zaměstnance a následně je nahradit za roboty? Šéf McDonald's tuto možnost zatím vyloučil.
„I když to může být skvělé pro sbírání titulků, roboti nejsou praktičtí pro drtivou většinu restaurací. V dohledné době je nemáme v plánu plošně zavádět,“ řekl americký generální ředitel fastfoodu Chris Kempczinski v úterý během telefonického hovoru s investory, když hovořil o finančních výsledcích fastfoodu za druhé čtvrtletí. Informoval o tom technologický server The Stack.
Myšlenka o automatizaci pracovních sil zazněla v době, kdy svět čelí rostoucí inflaci a McDonald's v reakci na ni zvyšoval zaměstnancům mzdy o 10 procent. Podle amerického výkonného ředitele JPMorgan Johna Ivankoa, který se hovoru též účastnil, by právě investice do technologií mohla snížit poptávku po pracovní síle a zároveň zvýšit celkové služby zákazníkům.
Šéf McDonald's se ale netají tím, že je k digitalizaci velmi otevřený. „Mluvili jsme o tom, že digitál je mnohaletá cesta, ale to, co v digitálu vidíme, mě neuvěřitelně povzbudilo. Když se podíváte na Německo, Francii, Velkou Británii, tak digitál tvoří více než polovinu prodejů na těchto trzích. V případě Číny je to více než 80 procent,“ uvedl dále.
Deník Wall Street Journal přitom v roce 2019 informoval o tom, že McDonald's testuje hlasem aktivované fritézy ve snaze zefektivnit své menu a urychlit služby. Podle serveru The Street fastfood investuje také do systémů na automatické hlasové objednávání v drive-thru (prodej jídla z oken do aut) s 90% přesností hlasu.