Ani tradiční zpravodajské kanály, ani Facebook. Teenageři ve Velké Británii zůstávají v obraze díky platformám jako TikTok, Instagram a YouTube.
Jak lidé ve Velké Británii konzumují zpravodajský obsah, zjišťoval nedávný výzkum Ofcom, o kterém informoval britský server BBC. Vyplývá z něj, že se tamní teenageři čím dál častěji odvracejí od tradičních zpravodajských kanálů a místo toho upřednostňují sociální sítě.
Nejoblíbenějším zdrojem zpráv mezi mladými lidmi je vůbec poprvé Instagram, který letos používalo 29 procent dospívajících lidí. Vedle Instagramu konzumovali zprávy prostřednictvím TikToku a YouTube.
Počet lidí, kteří sledují zpravodajský obsah na TikToku, se navíc z 800 000 v roce 2020 zvýšil na 3,9 milionu v roce 2022. Polovina z nich je přitom ve věku 16–24 let. Zajímavé také je, že uživatelé TikToku ve studii uvedli, že získávají více zpráv od „jiných lidí, které sledují“ (47 procent) než z účtů zpravodajských médií (24 procent).
Sociální sítě jako studnice názorů na aktuality
Yih-Choung Teh, ředitel skupiny Ofcom pro strategii a výzkum, v prohlášení uvedl, že v dnešní době je u teenagerů „stále nepravděpodobnější, že si vezmou noviny nebo naladí televizní zprávy“, a raději zůstanou informováni „procházením svých sociálních kanálů“.
„A zatímco mladí lidé považují zprávy na sociálních sítích za méně spolehlivé, hodnotí tyto služby více za to, že poskytují řadu názorů na aktuální příběhy dne,“ dodal.
To, že mladí lidé konzumují zprávy skrz Instagram a TikTok, asi není překvapením. Naznačily to také interní údaje Googlu, podle kterých téměř polovina generace Z používá místo Googlu k vyhledávání TikTok a Instagram. Informovali jsme tě o tom dříve v našem článku.