Večer usneš v Praze a ráno se probudíš na Jadranu nebo v Tatrách. Zkus procestovat Evropu nočními vlaky
„Pojízdný hotel“ láká cestovatele na pohodlí i ekologii. Přinášíme noční spoje vlakem, které by ti v létě neměly uniknout.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
Večer usneš v Praze a ráno se probudíš na Jadranu nebo v Tatrách. Zkus procestovat Evropu nočními vlaky
„Pojízdný hotel“ láká cestovatele na pohodlí i ekologii. Přinášíme noční spoje vlakem, které by ti v létě neměly uniknout.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
Nocleh na kolejích, Orient Expres v roce 2022, ale především praktický způsob dopravy ti umožňuje vycestovat po krásách Evropy a zároveň ušetřit čas. Z místa A do místa B se přesouváš během spánku, čímž také předcházíš stresu při několikahodinovém řízení auta nebo nepohodlí z dlouhých letištních procedur.
Cena zhruba odpovídá tomu, co bys běžně platil/a za noc v hotelu. V porovnání s letadlem tě noční vlak přece jen vyjde o pár set korun dráž. Obzvlášť v dnešní době nízkonákladových aerolinek, kdy zpáteční letenky seženeš i do 1500 korun, o čemž jsme tě dříve informovali v podrobném článku. V čem ale letadlo nemůže konkurovat vlaku, je kromě místa pro nohy především šetrnost k životnímu prostředí. Vlaky mají bezesporu nižší náklady na uhlíkovou stopu a tím pádem i na klima jako takové.
Již od „padesátek“
Noční vlaky jsou tady s námi již více než 60 let. Konkrétně od roku 1957, kdy vznikla železniční síť Trans Europe Express (TEE) spojující 58 měst v sedmi zemích Evropy. Průměrná délka trasy byla 589 kilometrů, přičemž nejdelší spojení vedlo z Hamburku do Curychu. Éra nočních vlaků trvala několik dekád, dokud jej v 90. letech nevystřídala státy dotovaná – a pro běžné občany levnější – letecká doprava, která trvá dodnes.
Lůžko nebo lehátko
Noční vlak nabízí kromě standardního sedadla také dva druhy kupé, a to buď s lůžky, nebo s lehátky. Rozdíl mezi nimi je v pohodlí a v počtu postelí, obecně je však lůžkový vůz v těchto směrech atraktivnější. Zatímco kupé s lůžky je většinou určené pro tři až čtyři osoby, má pohodlnější a o něco větší matraci (183 × 74 cm), lehátkové oproti tomu obsahuje až šest čalouněných lehátek – tedy bez matrace – o menších rozměrech (174 × 66 cm).
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.