hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Disrupter - Ekonomika a finance

Večer usneš v Praze a ráno se probudíš na Jadranu nebo v Tatrách. Zkus procestovat Evropu nočními vlaky

„Pojízdný hotel“ láká cestovatele na pohodlí i ekologii. Přinášíme noční spoje vlakem, které by ti v létě neměly uniknout.

Kuni Nguyenová
26. červenec 2022, 11:00 Čas čtení: 3:42
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Disrupter - Ekonomika a finance
1
Kuni Nguyenová
26. červenec 2022, 11:00
Čas čtení: 3:42

Večer usneš v Praze a ráno se probudíš na Jadranu nebo v Tatrách. Zkus procestovat Evropu nočními vlaky

„Pojízdný hotel“ láká cestovatele na pohodlí i ekologii. Přinášíme noční spoje vlakem, které by ti v létě neměly uniknout.

Kuni Nguyenová
26. červenec 2022, 11:00
Čas čtení: 3:42
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.

Nocleh na kolejích, Orient Expres v roce 2022, ale především praktický způsob dopravy ti umožňuje vycestovat po krásách Evropy a zároveň ušetřit čas. Z místa A do místa B se přesouváš během spánku, čímž také předcházíš stresu při několikahodinovém řízení auta nebo nepohodlí z dlouhých letištních procedur.

 

Cena zhruba odpovídá tomu, co bys běžně platil/a za noc v hotelu. V porovnání s letadlem tě noční vlak přece jen vyjde o pár set korun dráž. Obzvlášť v dnešní době nízkonákladových aerolinek, kdy zpáteční letenky seženeš i do 1500 korun, o čemž jsme tě dříve informovali v podrobném článku. V čem ale letadlo nemůže konkurovat vlaku, je kromě místa pro nohy především šetrnost k životnímu prostředí. Vlaky mají bezesporu nižší náklady na uhlíkovou stopu a tím pádem i na klima jako takové. 

 

Zdroj: REFRESHER/Eliška Kubů

Již od „padesátek“

Noční vlaky jsou tady s námi již více než 60 let. Konkrétně od roku 1957, kdy vznikla železniční síť Trans Europe Express (TEE) spojující 58 měst v sedmi zemích Evropy. Průměrná délka trasy byla 589 kilometrů, přičemž nejdelší spojení vedlo z Hamburku do Curychu. Éra nočních vlaků trvala několik dekád, dokud jej v 90. letech nevystřídala státy dotovaná – a pro běžné občany levnější – letecká doprava, která trvá dodnes.

 

Lůžko nebo lehátko

Noční vlak nabízí kromě standardního sedadla také dva druhy kupé, a to buď s lůžky, nebo s lehátky. Rozdíl mezi nimi je v pohodlí a v počtu postelí, obecně je však lůžkový vůz v těchto směrech atraktivnější. Zatímco kupé s lůžky je většinou určené pro tři až čtyři osoby, má pohodlnější a o něco větší matraci (183 × 74 cm), lehátkové oproti tomu obsahuje až šest čalouněných lehátek – tedy bez matrace – o menších rozměrech (174 × 66 cm). 

Tento obsah je dostupný pro každého

Abys článek mohl dočíst, stačí se přihlásit.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: cd.cz, theguardian.com, regiojet.cz, cd.cz, nightjet.comNáhledový obrázek: REFRESHER/Eliška Kubů
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu disrupter
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Zavřít