Netflix přišel o skoro milion předplatitelů
Americký placený poskytovatel filmů a seriálů se potýká s vysokým úbytkem předplatitelů svých služeb. Během tří měsíců jich ztratil prakticky milion, což je údajně nižší číslo, než se předpokládalo.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
Netflix přišel o skoro milion předplatitelů
Americký placený poskytovatel filmů a seriálů se potýká s vysokým úbytkem předplatitelů svých služeb. Během tří měsíců jich ztratil prakticky milion, což je údajně nižší číslo, než se předpokládalo.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
Americký placený poskytovatel filmů a seriálů Netflix přišel v období mezi dubnem a červencem o skoro milion předplatitelů, což je největší ztráta v historii služby, informuje BBC. Zároveň se jedná o první úbytek předplatitelů od roku 2011. Může za něj růst cen za předplatné, velká konkurence na trhu, konec koronaviru a zvyšující se finanční nároky na samotné živobytí.
Úbytek předplatitelů měl být ještě větší, minimálně s ním streamovací platforma a jednička na trhu počítala. Kdyby nebylo enormního úspěchu seriálu Stranger Things, jak uvedl výkonný ředitel firmy Reed Hastings, dost pravděpodobně by byl pád ještě strmější.
Nejedná se ale o fenomén, který by firmu překvapil. Dle analytika Guye Bissona to bylo „nevyhnutelné“. „Když jste lídrem, existuje pouze jeden směr, kterým se můžete vydat. Zvláště, když se spustí v posledních několika letech velké množství konkurence,“ uvedl.
Netflixu doposud hrála do karet kromě oblíbenosti nabízeného obsahu i světová situace. S příchodem koronaviru se celý svět přesunul před počítačové obrazovky a se zákazem vycházení a úspěchem seriálů Squid Game či The Crown se usadil vysoko na vrcholu před svou konkurencí. To už ale nyní neplatí.
Zdražování a konkurence
Na obzoru jsou velcí konkurenti, kteří přichází s velkými trháky. Apple TV, HBO Max, Amazon Prime a Disney+, ti všichni by rádi Netflix z pozice jedničky sesadili. Netflix kvůli své finanční situaci navíc musel zdražit, takže těžko říct, kolik si ze svých 220 milionů předplatitelů, které měl v červnu, udrží. Nicméně obrovské číslo je stále mnohem vyšší, než má konkurence.
Služba plánuje nalákat nové předplatitele tím, že si políčí na sdílení hesel k existujícím účtům a vytvoří možnost levnějšího předplatného s reklamami od roku 2023. Dle studie, jak uvádí BBC, totiž „sdílené účty“ stály firmu 6 miliard dolarů ročně. Nejdůležitější je však přijít s obsahem, který bude diváka bavit. V poslední době se totiž objevovaly kritické hlasy, že Netflix, ač pumpuje do své tvorby spoustu peněz, nevydává zdaleka tak obsahově kvalitní filmy a seriály.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.