Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej předplatné Refresher+ již od 25 Kč 🤩
20. července 2022 v 16:10
Čas čtení 1:16
Vojtěch Vanda

Netflix přišel o skoro milion předplatitelů

Netflix přišel o skoro milion předplatitelů
Zdroj: Netflix
PODNIKÁNÍ NETFLIX
Uložit Uložené

Americký placený poskytovatel filmů a seriálů se potýká s vysokým úbytkem předplatitelů svých služeb. Během tří měsíců jich ztratil prakticky milion, což je údajně nižší číslo, než se předpokládalo.

Americký placený poskytovatel filmů a seriálů Netflix přišel v období mezi dubnem a červencem o skoro milion předplatitelů, což je největší ztráta v historii služby, informuje BBC. Zároveň se jedná o první úbytek předplatitelů od roku 2011. Může za něj růst cen za předplatné, velká konkurence na trhu, konec koronaviru a zvyšující se finanční nároky na samotné živobytí. 

Úbytek předplatitelů měl být ještě větší, minimálně s ním streamovací platforma a jednička na trhu počítala. Kdyby nebylo enormního úspěchu seriálu Stranger Things, jak uvedl výkonný ředitel firmy Reed Hastings, dost pravděpodobně by byl pád ještě strmější. 

Nejedná se ale o fenomén, který by firmu překvapil. Dle analytika Guye Bissona to bylo „nevyhnutelné“. „Když jste lídrem, existuje pouze jeden směr, kterým se můžete vydat. Zvláště, když se spustí v posledních několika letech velké množství konkurence,“ uvedl.

Netflixu doposud hrála do karet kromě oblíbenosti nabízeného obsahu i světová situace. S příchodem koronaviru se celý svět přesunul před počítačové obrazovky a se zákazem vycházení a úspěchem seriálů Squid Game či The Crown se usadil vysoko na vrcholu před svou konkurencí. To už ale nyní neplatí.

Zdražování a konkurence

Na obzoru jsou velcí konkurenti, kteří přichází s velkými trháky. Apple TV, HBO Max, Amazon Prime a Disney+, ti všichni by rádi Netflix z pozice jedničky sesadili. Netflix kvůli své finanční situaci navíc musel zdražit, takže těžko říct, kolik si ze svých 220 milionů předplatitelů, které měl v červnu, udrží. Nicméně obrovské číslo je stále mnohem vyšší, než má konkurence.

Služba plánuje nalákat nové předplatitele tím, že si políčí na sdílení hesel k existujícím účtům a vytvoří možnost levnějšího předplatného s reklamami od roku 2023. Dle studie, jak uvádí BBC, totiž „sdílené účty“ stály firmu 6 miliard dolarů ročně. Nejdůležitější je však přijít s obsahem, který bude diváka bavit. V poslední době se totiž objevovaly kritické hlasy, že Netflix, ač pumpuje do své tvorby spoustu peněz, nevydává zdaleka tak obsahově kvalitní filmy a seriály.

Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více