hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Máme pro tebe nový zpravodajský portál!prohlédnout
Podnikání

Po Egových storkách nám raketovo narástol počet fanúšikov. Sharvan chce predávať 10 000 skladacích rastúcich bicyklov ročne

V prešovskej fabrike si firma vyrába až 70 % všetkých komponentov.

Eduard Starkbauer
8. 8. 2022 9:30 Čas čtení: 5:57
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Po Egových storkách nám raketovo narástol počet fanúšikov. Sharvan chce predávať 10 000 skladacích rastúcich bicyklov ročne
Zdroj: Refresher/Eduard Starbauer
Podnikání
0
Eduard Starkbauer
8. 8. 2022 9:30
Čas čtení: 5:57

Po Egových storkách nám raketovo narástol počet fanúšikov. Sharvan chce predávať 10 000 skladacích rastúcich bicyklov ročne

V prešovskej fabrike si firma vyrába až 70 % všetkých komponentov.

Eduard Starkbauer
8. srpen 2022, 9:30
Čas čtení: 5:57
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Po Egových storkách nám raketovo narástol počet fanúšikov. Sharvan chce predávať 10 000 skladacích rastúcich bicyklov ročne
Zdroj: Refresher/Eduard Starbauer
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.

V prešovskej priemyselnej zóne vzniká špecifický typ bicykla: jeho rám rastie a vďaka krytom aj mení farby. Cieľom výrobcu značky Sharvan nie je nič menšie ako revolúcia v mestskej cyklistike.

 

CEO Sharvana Dušan Manduľák sleduje každé ráno celosvetový počet predaných bicyklov a jeho ambície sú vysoké. „Na svete sa ročne predá 150 000 000 bicyklov. Prečo by sme nemohli predať 10 000 Sharvanov ročne? Technické kapacity na to máme.“

 

Zdroj: Refresher/Eduard Starkbauer

 

Len v máji ukončili v Prešove vývojovú fázu, ktorú začali v roku 2017. Za prvý mesiac sériovej výroby predali 50 kusov a komponenty majú na ďalších tisíc. Všetko však mohlo byť inak. „Keď som chlapom v práci povedal, že som mal sen o skladacom bicykli, niektorí sa prežehnali, iní pozreli do neba a iní radšej do zeme. Mysleli si, že ide o panské huncútstvo.“

 

V Refresheri ti s nadšením prinášame príbehy inovatívnych slovenských firiem. Ak rád čítaš o výnimočných projektoch „made in Slovakia“, predplať si službu Refresher Plus.

Sedem statočných

Ako to už v svete inovácií býva, na počiatku bola obyčajná ľudská potreba. Inžinier Dušan Manduľák chcel vytvoriť pre syna bicykel, ktorý by s ním rástol a zároveň by sa dal zložiť do kufra auta. Nič také nenašiel nielen na Slovensku, ale ani vo svete. „Deti môžu narásť až o jedenásť centimetrov ročne. Na každom bicykli môžete nastaviť výšku sedadla a kormidla, ale dĺžku rámu už nie. Nerozumel som, prečo takýto produkt nikto neponúka.“

 

Stretávame sa s ním v showroome v Ľuboticiach. Showroomu kraľuje trojica bicyklov i soška za tretie miesto v súťaži inovatívny čin roka ministerstva hospodárstva. 

 

Zdroj: Facebook/Sharvan Bike

 

Vývoj Sharvana mal na svedomí tím „siedmich statočných“, v ktorom interných šéfov konštrukcie a technológií doplnili pracovníci nástrojárne a majiteľ košického obchodu Cyklošpeciality.

 

Tím, ktorý si na spoluprácu prizval aj členov Strojníckej fakulty a Fakulty výrobných technológií Technickej univerzity v Košiciach, sa stretával od apríla 2017 po pracovnom čase a onedlho mal hotový polystyrénový model. Prvý pojazdný prototyp vznikol už o osem mesiacov. 

 

Zdroj: Refresher/Eduard Starkbauer

 

Slovo šarvan na východe označuje malého nezbedného chlapca, ktorý šantí s vetrom vo vlasoch. V angličtine je to zas slovná hračka share one – čiže zdieľaj jeden. Názov Sharvan nahradil na podnet reklamnej agentúry pracovné označenia M1, Square alebo Adaptix.

Výroba pod jednou strechou

Vyzkoušej předplatné
za 9
a čti vše bez omezení
PŘIDEJ SE K PŘEDPLATITELŮMUŽ MÁM PŘEDPLATNÉ: PŘIHLÁSIT SE
nebo Odemkni článek přes SMS
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 118230 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
POSLAT SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aký pocit z jazdy na skladačkách sme mali.
  • Ako sa vyrábajú komponenty Sharvana.
  • Kto je cieľová skupina.
  • Koľko peňazí dostal projekt Sharvan od štátu.
  • Koľko trvá výroba rámu v porovnaní s konvenčnými bicyklami.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Náhledový obrázek: Refresher/Eduard Starkbauer
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu podnikání
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.