Pandemická krize otřásla řadou módních značek. Další obětí je tentokrát německý maloobchodní řetězec s dámskou módou Orsay, který se brzy stáhne z českého a slovenského trhu.
O tom, že oděvní značka Orsay jedná o prodeji svých aktivit v Česku a na Slovensku, informoval Forbes. „Mohu potvrdit, že Orsay je v závěrečných fázích jednání o prodeji svých prodejen v Česku a na Slovensku. Pokud se to nepodaří, Orsay zde vstoupí do insolvence a prodejny uzavře,” uvedl pro Forbes jeden ze zdrojů obeznámený s průběhem vyjednávání.
Prodej českých poboček podle zdroje nejspíš proběhne do konce června, těch slovenských už do konce května.
Její mateřská firma Ordia totiž v minulém roce přiznala finanční problémy a její jednotlivé části se letos postupně dostávají do insolvence. Od konce dubna se do insolvence dostala i dceřiná firma v Rakousku, která dluží věřitelům přes 15 milionů eur (zhruba 370 milionů korun).
To se odráží na situaci v Česku, kde se oděvní značce už pár let nedaří: podle poslední zveřejněné účetní uzávěrky za rok 2020 vykazovala ztrátu 117 milionů korun. Firma měla ke konci roku 2020 v Česku 59 prodejen a zaměstnávala 213 lidí.
„Ztráta byla způsobena celosvětovou pandemií. Všechny obchody byly několik měsíců zavřené,” píše se v účetní uzávěrce firmy Ordiczech, která je právní schránkou pro zdejší aktivity Orsay GmbH.
Svou první prodejnu v Česku otevřel Orsay už v roce 1998. Značku vlastní francouzská rodina Mulliezových. Do jejího portfolia se řadí i další známé řetězce jako módní značka Pimkie nebo obchod se sportovním vybavením Decathlon.
V důsledku koronakrize se z tuzemského trhu postupně stáhly i jiné módní značky. Mezi ně patří Promod, Next nebo Camaieu.