Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej předplatné Refresher+ již od 25 Kč 🤩
17. května 2022 v 7:00
Čas čtení 1:34
Kuni Nguyenová

Od Škoda Auto po Agrofert. Češi rozhodli, které firmy se chovají odpovědně

Od Škoda Auto po Agrofert. Češi rozhodli, které firmy se chovají odpovědně
Zdroj: Unsplash/Mert Guller/volně k užití
PODNIKÁNÍ EKONOMIKA UDRŽITELNOST
Uložit Uložené

Společenská odpovědnost hýbe světem. Jak ji ale vnímají Češi a zda oceňují, když se firmy chovají odpovědně a udržitelně, zkoumala agentura Ipsos v nedávném průzkumu.

Výsledky agentura prezentovala na konferenci CSR a reputace firem: Jak skvělou CSR strategií podpořit růst firmy.

CSR (z anglického výrazu „corporate social responsibility“) je společenská odpovědnost firem. Má dobrovolný charakter a zahrnuje ty činnosti, které organizace realizuje nad rámec zákonných povinností, ať již ve vztahu ke svým zaměstnancům, nebo ke společnosti a životnímu prostředí.

Z výzkumu vyplývá, že by se firmy měly nejčastěji soustředit na férové chování k zaměstnancům, vnímá to tak 40 procent dotazovaných. Pro zhruba třetinu respondentů (30 procent) je zase důležité, aby firmy udržitelně nakládaly s přírodními zdroji.

V žebříčku odpovědnosti bodovala Škoda Auto

Požadavky se přitom liší podle toho, čemu se firmy věnují. U bank a pojišťoven lidé ocení pravdivou komunikaci se zákazníky, u tabákových výrobců požadují řešení negativních dopadů na společnost, u automobilek zase moderní technologie pro životní prostředí. 

V průzkumu si spontánně vybavili nějakou společensky odpovědnou firmu 4 z 10 Čechů. Nejčastěji zmiňovali Škoda Auto (46 procent) a ČEZ (44 procent). Následovaly Lidl a Česká spořitelna (po 10 procentech), v těsném závěsu pak Agrofert (8 procent). Po 5 procentech si lidé vybavili také Plzeňský Prazdroj, ČSOB, Vodafone, O2 či E.ON.

„Do hodnocení firem v oblasti společenské odpovědnosti si Češi často promítají vlastní zákaznickou zkušenost či na chování firmy usuzují z její velikosti, tradice či globálního působení,“ připomíná studie.

Přidej se do klubu REFRESHER+
Základní
125 Kč
Účtuje se jednou za 4 týdny
31,25 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Méně reklam
150 kreditů každé 4 týdny na nákup benefitů
Roční - 17 %
1 500 Kč 1 250 Kč
Účtuje se jednou za rok
24,04 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Úplně bez reklam
2 000 kreditů ihned na nákup benefitů
Sdílení článků kámošům a kámoškám
Tříleté - 17 %
4 500 Kč 3 750 Kč
Účtuje se jednou za tři roky
24,04 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Úplně bez reklam
8 000 kreditů ihned na nákup benefitů
Sdílení článků kámošům a kámoškám
Všechny možnosti předplatného Mám slevový kód
Dokončením souhlasím s pravidly a podmínkami portálu Refresher.
Přidej se do klubu Refresher+ již od 25 Kč
Dočti článek již od 25 Kč
Máš již předplatné?
Přihlásit se
Dočíst článek
Poslat sms
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 115055 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
Odemknutí přes SMS
Tenhle článek
Poslat sms Jak to funguje?
Všechny články za měsíc
🤩 Pouze 36 Kč navíc
POSLAT SMS Jak to funguje?
Po odemčení získáš
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Např.: 20 % sleva na nákup v The Streets , 15 % zľava na nákup výživových doplnkov VOXBERG nebo Lístok ZDARMA na linke Bratislava – Viedeň/Schwechat
Zobrazit všechny (8)
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více