hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Podnikání

Od Škoda Auto po Agrofert. Češi rozhodli, které firmy se chovají odpovědně

Společenská odpovědnost hýbe světem. Jak ji ale vnímají Češi a zda oceňují, když se firmy chovají odpovědně a udržitelně, zkoumala agentura Ipsos v nedávném průzkumu.

Kuni Nguyenová
17. 5. 2022 7:00 Čas čtení: 1:34
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Od Škoda Auto po Agrofert. Češi rozhodli, které firmy se chovají odpovědně
Zdroj: Unsplash/Mert Guller/volně k užití
Podnikání
0
Kuni Nguyenová
17. 5. 2022 7:00
Čas čtení: 1:34

Od Škoda Auto po Agrofert. Češi rozhodli, které firmy se chovají odpovědně

Společenská odpovědnost hýbe světem. Jak ji ale vnímají Češi a zda oceňují, když se firmy chovají odpovědně a udržitelně, zkoumala agentura Ipsos v nedávném průzkumu.

Kuni Nguyenová
17. květen 2022, 7:00
Čas čtení: 1:34
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Od Škoda Auto po Agrofert. Češi rozhodli, které firmy se chovají odpovědně
Zdroj: Unsplash/Mert Guller/volně k užití

Výsledky agentura prezentovala na konferenci CSR a reputace firem: Jak skvělou CSR strategií podpořit růst firmy.

 

CSR (z anglického výrazu „corporate social responsibility“) je společenská odpovědnost firem. Má dobrovolný charakter a zahrnuje ty činnosti, které organizace realizuje nad rámec zákonných povinností, ať již ve vztahu ke svým zaměstnancům, nebo ke společnosti a životnímu prostředí.

 

Z výzkumu vyplývá, že by se firmy měly nejčastěji soustředit na férové chování k zaměstnancům, vnímá to tak 40 procent dotazovaných. Pro zhruba třetinu respondentů (30 procent) je zase důležité, aby firmy udržitelně nakládaly s přírodními zdroji.

V žebříčku odpovědnosti bodovala Škoda Auto

Požadavky se přitom liší podle toho, čemu se firmy věnují. U bank a pojišťoven lidé ocení pravdivou komunikaci se zákazníky, u tabákových výrobců požadují řešení negativních dopadů na společnost, u automobilek zase moderní technologie pro životní prostředí. 

 

V průzkumu si spontánně vybavili nějakou společensky odpovědnou firmu 4 z 10 Čechů. Nejčastěji zmiňovali Škoda Auto (46 procent) a ČEZ (44 procent). Následovaly Lidl a Česká spořitelna (po 10 procentech), v těsném závěsu pak Agrofert (8 procent). Po 5 procentech si lidé vybavili také Plzeňský Prazdroj, ČSOB, Vodafone, O2 či E.ON.

„Do hodnocení firem v oblasti společenské odpovědnosti si Češi často promítají vlastní zákaznickou zkušenost či na chování firmy usuzují z její velikosti, tradice či globálního působení,“ připomíná studie.

Vyzkoušej předplatné
za 129
a čti vše bez omezení
PŘIDEJ SE K PŘEDPLATITELŮM UŽ MÁM PŘEDPLATNÉ: PŘIHLÁSIT SE
nebo Odemkni článek přes SMS
Dočti článek do konce za SMS v hodnotě 89 Kč. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 115055 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti bez omezení celý měsíc. Stačí poslat SMS (za 125 Kč). Jak to funguje?
POSLAT SMS
Upozornit na chybu - pokud spatřuješ v článku nedostatek nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: ipsos.comNáhledový obrázek: Unsplash/Mert Guller/volně k užití
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu Podnikání
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Dostávej upozornění na aktuální události, jako je tato. Zapnout upozornění
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více