Českému internetovému supermarketu Rohlik Group se v uplynulém roce dařilo. S téměř 10 miliony doručených objednávek nyní převyšuje milion zákazníků.
Obrat skupiny Rohlik Group loni činil zhruba 12 miliard korun (490 milionů eur), meziročně rostl o 53 procent. Firma vyřídila kolem deseti milionů objednávek, má přibližně milion aktivních zákazníků a oproti loňsku jich přibylo zhruba 250 tisíc. Vyplývá to z finančních výsledků za uplynulý rok, které skupina ve středu zveřejnila.
„Náš růst tržeb byl tažen tím, že Rohlik Group překonala hranici jednoho milionu zákazníků a jsme rádi, že nezaznamenáváme postpandemické změkčení nebo zpomalení růstu,“ uvedl zakladatel společnosti Tomáš Čupr. Podle něj je český trh je od roku 2018 ziskový a očekává, že se Rohlik Group stane největším online supermarketem i v kontinentální Evropě.
E-shop Rohlik totiž funguje nejen na tuzemském trhu, ale také v Maďarsku jako Kifli, v Rakousku pod značkou Gurkerl a v Německu s názvem Knuspr. Na německý trh loni vstoupil v Mnichově a Frankfurtu, letos chce přidat Hamburk. V nadcházejících týdnech plánuje také expanzi do Itálie a Rumunska, v průběhu roku i do Španělska – vše pod novou značkou Sezamo.
Skupina Rohlik Group vznikla v roce 2014. Loni v létě se stala prvním českým jednorožcem, tedy firmou s hodnotou přes miliardu amerických dolarů.
Významné investice nyní směřují do technologií a lidí. Automatizace centra plnění proběhne v roce 2022 v Mnichově, Hamburku a Praze, a to ve výši 45 milionů eur (v přepočtu 1,1 miliardy korun). V příštích letech se plánuje investovat další stovky milionů eur na podporu tohoto růstu.