Nová strategie Volkswagenu je znakem hlubokých změn v automobilovém sektoru.
Německá automobilová skupina Volkswagen plánuje během příští dekády zredukovat počet modelů se spalovacím motorem i za cenu nižšího objemu prodeje. V dalším období se chce zaměřit na výrobu ziskovějších prémiových vozidel.
Podle finančního ředitele automobilky Arna Antlitze není klíčovým cílem růst prodeje, ale zaměřování se spíše na kvalitu a marže než na objem a podíl na trhu.
Koncern Volkswagen sníží během následujících osmi let v Evropě svůj sortiment benzinových a naftových aut, který sestává nejméně ze 100 modelů rozmístěných mezi několika značkami, o 60 procent.
Nová strategie Volkswagenu má být podle Financial Times znakem hlubokých změn v automobilovém sektoru, který se celé dekády snažil zvýšit zisky prodejem většího množství aut každý rok, i když to vyžadovalo výrazné slevy.
Bývalý generální ředitel skupiny Volkswagen Martin Winterkorn, který odstoupil kvůli skandálu s emisemi naftových motorů, si dal za cíl porazit Toyotu a General Motors a dosáhnout toho, aby se Volkswagen do roku 2018 stal největším prodejcem aut z hlediska počtu prodeje nových vozů.